Mandag 8. december kl. 19:00
En eftermiddag i 1971 bliver Rubens Paiva, tidligere kongresmedlem og åben kritiker af Brasiliens nyligt indstiftede militærdiktatur, bortført fra sit hjem i Rio de Janeiro af regeringsembedsmænd.
Tilbage står den iturevne familie, som Rubens hustru, Eunice (Fernanda Torres), må holde sammen på, alt imens hun utrætteligt kæmper for at finde ud af præcis, hvad der er tilstødt hendes mand.
’I'm Still Here’ er ikke kun en åndeløst spændende skildring af menneskelig vedholdenhed over for uretfærdighed, men også et kvindeportræt, der fortjener at gå over i (film)historien. Fernanda Torres modtog en Golden Globe for indsatsen, ligesom filmen, fuldt fortjent, vandt Oscar i kategorien 'Bedste Internationale Film'.
Filmen er del af Biografklub Danmark.
Onsdag 10. december kl. 14:00
INGEN KÆRE MOR er et livsbekræftende, rørende og hjertevarmt drama om tre generationer af kvinder i en familie.
Moderen er uhelbredeligt syg, men det har hun kun fortalt sin datter. Ikke sin egen mor. Da de alle tre ender med at fejre jul sammen i et sommerhus, kommer sandheden frem, og kvinderne tvinges til at konfrontere hinanden og deres relationer på kryds og tværs.
Fortalt med både humor og håb, bliver julen rammen for kvindernes uundgåelige mor/datter-opgør, som måske kan bane vejen for en ny begyndelse.
Søndag 18. januar kl. 11:00
Det er selskabets første nye opsætning af Bellinis mesterværk i
næsten 50 år - en imponerende iscenesættelse af Charles Edwards,
der debuterer som instruktør efter mange succeser som scenograf.
• Lisette Oropesa, operaens spektakulære koloratur sopran, spiller
Elvira, der mister forstanden i tre fængslende sindssyge scener.
• Den exceptionelle rollebesætning inkluderer også den anerkendte
bel canto tenor Lawrence Brownlee som Arturo, sammen med
baryton Artur Ruciski og basbaryton Christian Van Horn som
Riccardo og Giorgio.
• I Puritani var Bellinis sidste værk, den store sicilianske eksponent for
bel canto operaens stil. Det blev skrevet specifikt til de fire bedste
sangere på hans tid, og operaens succes afhænger af sangernes
vokale evner (og kunstneriske sans).